Friday, November 6, 2020

Bananpannkakor med blåbär, ingefära och vanilj

Hej lördag! Så härligt att vakna upp till helg. Helgerna nu är ju lite mer luftiga än vanligt då många sociala aktiviteter blivit inställda. Men vi har ju iaf farsdag att se fram emot imorgon och då ska jag laga brunch. Det blir kul! Och på tal om helgfrukto och brunch så är dagens recept magiskt gott – bananpannkakor med blåbär och en twist!

Bananpannkakor med blåbär, ingefära och vanilj

Det var nämligen så att när jag träffade en vän för ett tag sedan så berättade hon att de hade gjort våfflor och serverat med blåbär smaksatte med ingefära och vanilj och jag blev så nyfiken. Det lät som en väldigt god kombo och sagt och gjort så testade vi helgen därpå. Jag tinade blåbär och så rev jag ner färsk ingefära (behöver inte skalas) och rörde ner lite vaniljsocker. Det blev SÅ GOTT tillsammans med bananpannakakorna och en klick krämig yoghurt.

Om du, liksom jag, älskar bananpannkakor så har jag tipsat om fler recept längst ner i det här inlägget. Kanske hittar du en ny favorit?

Bananpannkakor med blåbär, ingefära och vanilj

Noel älskar bananpannkakor

Noel älskar bananpannkakor och ville gärna vara med när jag skulle fota 🙂

Bananpannkakor med blåbär, ingefära och vanilj (2-3 port)

Ingredienser
2 bananer
4 ägg
1 msk fiberhusk (kan ersättas med 0,5 dl havregryn)
En nypa salt

200 g frysta blåbär
1 tsk vaniljsocker
Riven ingefära

Turkisk yoghurt

Gör såhär
Skala bananerna och lägg i en bunke. Mosa med en gaffel och vispa ihop med ägg. Tillsätt fiberhusk och salt och låt stå 5 minuter så smeten sväller lite. Hetta upp olja eller smör i en stekpanna och klicka i smeten i plättar. Låt steka så de får fin färg på båda sidor.
Tina blåbär och blanda med riven ingefära och vaniljsocker.
Servera pannkakorna med blåbären och en klick turkisk yoghurt.

Helgfrukost med bananpannkakor


Fler recept på bananpannkakor:

Bananpannkakor med hallonkeso och mango

Bananpannkakor med kryddigt äpple

Bananpannkakor med hallon och mandelsmör

Bananpannkakor med saffran

Inlägget Bananpannkakor med blåbär, ingefära och vanilj dök först upp på SandraCallermo.se - En matig livsstilsblogg!.



from SandraCallermo.se – En matig livsstilsblogg! https://sandracallermo.se/bananpannkakor-med-blabar-ingefara-och-vanilj/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=bananpannkakor-med-blabar-ingefara-och-vanilj
via vill ha trekant

No comments:

Post a Comment